logoooo

در توسعه صادرات نیاز به آموزش تجارت خارجی داریم

در توسعه صادرات نیاز به آموزش تجارت خارجی داریم

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: باید از تلاش‌های کشورهای توسعه یافته در زمینه صادرات به ویژه کشور چین در خصوص تجارت خارجی درس بگیریم.

 

محمدحسین روشنک افزود: با پیگیری‌ها و سفر مهندس راضیه علیرضایی، رئیس این سازمان به تاجیکستان، مشخص شد بخش زیادی از مسائل و مشکلاتی که اخیرا در ارتباط تجاری با این کشور وجود داشته واقعی نبوده و نیازمند پیگیری و هماهنگی‌هایی است که در نتیجه این سفر مورد بررسی قرار گرفت برطرف خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این، وزارت امور خارجه و سفارت ایران در تاجیکستان به حل این مشکلات، ورود جدی پیدا نکرده و یا در صورت ورود، نتایج پیگیری‌هایشان را اعلام نمی شد، گفت: در بخش اقتصادی باید وزارت امور خارجه و سفیر ایران در تاجیکستان همت و تلاش بیشتری داشته باشند و روابط تجاری با کشور ازبکستان را نیز بهبود بخشند و روانسازی کنند.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی: علیرغم برخی مخالفتها ، با اصرار و پافشاری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، سفر به تاجیکستان انجام شد که به دنبال آن مشخص گردید به واسطه پیگیری‌های جدی ،حفظ سهم بازار و تجارت استان در کشور تاجیکستان امکان پذیر است .

روشنک با تاکید بر اینکه موارد این چنینی به ویژه در حوزه آسیای میانه و افغانستان ، وزارت امور خارجه باید نقش بیشتری را بر عهده بگیرد، تصریح کرد : دیپلماسی این نیست که هر کشوری بخواهد مارا از صحنه تجاری کشورهای دیگر حذف کند، مقاومت و پیگیری نکنیم، امروز رقیب و دشمن منطقه ای ایران اسلامی تلاش دارد در روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست منطقه خلل ایجاد کند .

وی گفت: در حل مسائل تجاری با افغانستان نیز با وجود پیگیری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق مشترک ایران و افغانستان، نیازمند ورود سفارت و کنسولگری به این مسائل هستیم

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: که باید از تلاش‌های کشورهای توسعه یافته در زمینه صادرات به ویژه کشور چین در زمینه تجارت خارجی درس بگیریم.

 

#صادرات #چین #دیپلماسی #دستکاری_در_ساختارها #تاجیکستان #افغانستان #میانه

 

://www.yjc.ir/fa/news/5839565/%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%85

 

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}