logoooo

افزایش حضور فعالان اقتصادی با برداشته شدن تحریم‌ها

افزایش حضور فعالان اقتصادی با برداشته شدن تحریم‌ها

 

حضور رایزنان تجاری ۱۰ کشور خارجی در مهد طلای سرخ، استان خراسان رضوی فرصتی ایجاد کرده تا توانمندی و ظرفیت‌های موجود در این استان به کشورهای هدف مورد نظر ارسال شود تا زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت در تولید، ورود فناوری‌های روز دنیا و همچنین ماشین‌آلات مورد استفاده در واحدهای تولیدی را فراهم کند.

البته حضور این رایزنان به گفته مسئولان امر در شرایطی برای استان از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود که تحریم‌ها برداشته شود و هیات‌های تجاری، فعالان بازرگانی و تجاری کشورها در برنامه‌های تولیدی و بازرگانی استان حضوری فعال داشته باشند که این امر می‌تواند علاوه بر جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در واحدهای تولیدی و صنعتی، تولید بیشتر، توسعه صادرات و به دنبال آن رونق اقتصادی و اشتغال پایدار را به همراه داشته باشد. 

افزایش حضور فعالان اقتصادی با برداشته شدن تحریم‌ها

رییس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با صمت با بیان اینکه تا زمانی که توافق‌های بعد از برجام به مرحله اجرا نرسد در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید کاری از پیش نمی‌رود، اظهار می‌کند: تا هنگامی که توافقات نهایی به انجام نرسد و تحریم‌ها برداشته نشود، رفت‌وآمد رایزنان و هیات‌های تجاری خارجی و داخلی، هیچ تاثیری در جذب سرمایه‌گذاری و ورود فناوری به ایران نخواهد داشت. 
محمدحسین روشنک با اشاره به اینکه در صورتی که روند اجرای برجام به سرانجام برسد و تحریم‌ها برداشته شود، می‌تواند تاثیر فراوانی بر رونق سرمایه‌گذاری در استان و کشور داشته باشد، می‌افزاید: برداشته شدن تحریم‌ها در روند رو به رشد رفت‌وآمدهای تجاری، اقتصادی و بازرگانی در استان خراسان جنوبی و کشور نقش بسزایی خواهد داشت. این فعال اقتصادی با اشاره به نقش برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در توسعه و بهبود روابط تجاری کشورها اظهار می‌کند: برپایی این نمایشگاه‌ها در کشور و حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی به منظور آشنایی با آخرین دستاوردهای تولیدی دنیا و ارائه دستاوردهای استان و کشور می‌تواند زمینه‌ساز توسعه روابط بیشتر تجاری با کشورهای هدف شود. 
وی در ادامه می‌گوید: استان خراسان رضوی با توجه به توانمندی‌های مختلف در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی و با توجه به فعالیت واحدهای تولیدی می‌تواند محل امنی برای سرمایه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به شمار رود و حضور رایزنان اقتصادی در استان می‌تواند روند شناساندن این توانمندی‌ها را تسریع کند.

 


روشنک، تصریح می‌کند: مسئولان استانی و کشوری و دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف باید با برداشته شدن تحریم‌ها این آمادگی را داشته باشند که برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شرایط لازم را فراهم کنند. متاسفانه آماده نبودن برخی زیرساخت‌های لازم و نبود امنیت اقتصادی و تضمین انجام تعهدات در زمینه‌های گوناگون از سوی برخی دستگاه‌های مختلف از جمله مشکلاتی هستند که مانع جذب سرمایه‌گذار در استان شده‌اند. وی ابراز می‌کند: با تحقق حمایت دولت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، محترم شمردن توافق‌های انجام شده بین دو طرف قرارداد، مثبت ارزیابی کردن سرمایه‌گذاران خارجی، حضور هیات‌های تجاری و بازرگانی برای استان و کشور می‌تواند مفید باشد. 
ورود رایزنان خارجی به هر استان خبر از وجود برخی توانمندی‌های ویژه در آن استان دارد که نیازمند بازارهای جدید برای عرضه و حفظ بازارهای قدیمی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در آنهاست. بازارهایی که در صورت توجه بیشتر می‌تواند مکان مناسبی برای توسعه تولید و حتی ارائه محصولات باکیفیت‌تر با استفاده از سلیقه مشتریان باشد. این در حالی است که ارائه تمام این خدمات به وسیله مذاکرات رایزنان خارجی در کشورهای هدف امکان‌پذیر خواهد شد و در صورت تحقق این امر علاوه بر تولید بیشتر محصولات، انتقال فناوری، توسعه صادرات و اشتغال پایداری را در واحدهای تولید شاهد خواهیم بود.

#دیپلماسی #صادرات #برجام #تولید #سرمایه #تحریم #امنیت

https://www.smtnews.ir/states/15032-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%86%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C.html

20/8/94 / گسترش صمت

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}