logoooo

جمهوری اسلامی ایران قدرت اقتصادی بالا و توان مقاومت ویژه‌ای دارد/ مدیریت منطقی جایگزین تصمیمات انفعالی گردد

جمهوری اسلامی ایران قدرت اقتصادی بالا و توان مقاومت ویژه‌ای دارد/ مدیریت منطقی جایگزین تصمیمات انفعالی گردد

مهندس محمد حسین روشنک ، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی

آمریکایی‌ها در راستای منافع خود و با شیطنت به دنبال تقابل و ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی منطقه هستند! لذا باید هوشیار بود و بهانه را از دست دشمن مشترک گرفت.

عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد، با اتخاذ تدابیر شایسته برگرفته از خرد جمعی و مشارکت فعال بخش خصوصی، کشور ما موضوع تحریم را به فرصتی برای تقویت اقتصاد کشور مبدل خواهد کرد.
به گزارش صبح مشهد، مهندس محمد حسین روشنک در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که قدرت دفاعی، اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران خیلی بیشتر از چیزی است که بعضا در داخل و خارج از کشور از آن تصور دارند، گفت: لذا در مواجهه با رفتارهای آمریکایی‌ها و قلدر بازی ترامپ شاهد برخوردهای قاطع کشورمان با این تهدیدات هستیم که نمونه آن را در ساقط کردن پهپاد آمریکایی‌ها بر فراز آب‌های سرزمینی کشورمان در خلیج فارس بوده‌ایم و این نشان می‌دهد باید تحلیل دقیق‌تری از وقایع و رویدادها داشت.

وی با ذکر این واقعیت که مردم نگران هستند والبته حق هم دارند، افزود: کشور ما دارای توان بازدارندگی بالایی است که به همت فرزندان شایسته این ملت در درون نیروهای مسلح بوجود آمده و در تعیین معادلات منطقه‌ای و حتی جهانی نقش اثرگذاری دارد و این نکته را نخبگان ما به خوبی می‌دانند، ولی باید برای افزایش آگاهی مردم و کاهش نگرانی آنان گام‌های جدی‌تری برداشت تا نفوذ و اثرگذاری رسانه‌های فارسی زبان بیگانه که به دنبال ایجاد فضای نگرانی در جامعه هستند، کاسته و تقلیل یابد.

مهندس روشنک ادامه داد: آمریکایی‌ها حتی از ما تقدیر کردند که هواپیمای دارای سرنشین آن‌ها که نزدیک پهپادشان در حرکت بود مورد اصابت پدافند هوایی ایران قرار نگرفت و همه این‌ها نشان می‌دهد، ما دارای قدرتی فراتر از آنچه تصور می‌شود، هستیم و بیانات قاطع مقام معظم رهبری در برابر آمریکایی‌ها، اسرائیل و برخی کشورهای همراه با سیاست‌های استعمارگران و امیدواری معظم له به عبور سرافراز ملت ایران از این مقطع تاریخی که مرتب در بیاناتشان مشهود است، خود تاکید برکامیابی نهایی ملت مسلمان و چشیدن طعم پیروزی است و این خود یک چشمه از هزاران چشمه توانایی بالای کشورمان هست.

وی خاطر نشان ساخت: شخص رهبر انقلاب با اشرافیت دقیقی که به اوضاع در ابعاد مختلف سیاسی اقتصادی و بین‌الملل دارند در دیدارشان به نخست وزیر ژاپن گفتند، من با ترامپ صحبت ندارم ولی با شما سخن می‌گویم که نشان می‌دهد رهبری با قوت قلب اتخاذ مواضع دارند، شاید بیشتر از همه مردم دلسوز و امیدوار به رفع مشکلات هستند و مردم ما هم تحت تاثیر تبلیغات بیگانگان نگران و واهمه از روزهای پیش رو نداشته باشند.

مهندس روشنک به بیچارگی و درماندگی ترامپ در برابر مقامات کشورمان که این بار تحریم‌ها را به سوی رهبر، وزیر امور خارجه و مسئولین سیاسی و نظامی کشورمان سوق داده است اشاره کرد و افزود، رئیس جمهور آمریکا دچار نوعی استیصال در برابر اراده مردم ایران شده است و تغییرات پی در پی مواضع سران آمریکا و کاهش و حذف پیش شرط‌های مذاکره و التماس امروز آن‌ها برای گفتگو با هیچ گونه پیش شرط فقط برای مصرف داخلی کشورشان و رقابت‌های حزبی آمریکایی‌ها به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد آمریکایی‌ها حتی ممکن است امتیازاتی هم به ایران پیشنهاد کنند تا کشورمان را پای میز مذاکره نشانده و از آن بهره‌برداری تبلیغاتی نمایند که به فرموده رهبر معظم انقلاب، ما هیچ مذاکره‌ای نخواهیم کرد و اطمینان دارم ترامپ از کار خود پشیمان و هیچ جنگی رخ نخواهد داد.

مهندس روشنک در بخش دیگر گفتگو بر اهمیت تعامل جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه و مسلمان تاکید کرد و افزود: آمریکایی‌ها در راستای منافع خود و با شیطنت به دنبال تقابل و ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی منطقه هستند! لذا باید هوشیار بود و بهانه را از دست دشمن مشترک گرفت.

وی خاطر نشان ساخت: مشکل ما با اسرائیل به خاطر قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین است و دشمنی آمریکایی‌ها هم با ما به همین مسئله بر می‌گردد و از طرفی دیگر کشورهای دوست و منطقه خلیج فارس هم بر اهمیت مسئله فلسطین تاکید دارند، پس چرا ما وارد دایره اختلافات شده و در زمین دشمن بازی کنیم.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی تاکید کرد: شرایط امروز اقتصادی و سیاسی کشورمان ویژه است و من اطمینان دارم جمهوری اسلامی ایران توان و قدرت مقاومت بالایی در زمینه مسائل اقتصادی دارد.

محمد حسین روشنک در ادامه ضمن دفاع از تلاش‌های محمد جواد ظریف و تیم دیپلماسی در وزارت امور خارجه که مورد تایید و حمایت مقام معظم رهبری بوده و هستند، گفت: یقینا آقای ظریف هیچ اقدام خارجی اثرگذار را بدون نظر رهبری پیش نبرده و حتما اگر در جایی حرفی و اقدامی و حتی مذاکره ای انجام دهد نظر نظام و مصوبات شورای عالی امنیت ملی است.

روشنک با تاکید مجدد به عدم تندروی ها توسط بعضی افراد بیان داشت همه باید به پرچم دار که رهبر معظم انقلاب است نگاه کنیم و از ایشان جلوتر نرویم حمله به سفارتخانه ها کار خوبی نبود، لذا توسط مقام معظم رهبری غلط خوانده شد. بنابراین حتما حمله به وزیر امور خارجه مورد حمایت رهبری نیز کار اشتباهی به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگر گفتگو نگاهی هم به شرایط اقتصادی کشور داشت و ادامه داد: در شرایط فعلی که هیچ سابقه‌ای هم به این شکل نداشته، لیدرهای باتجربه تجاری می‌توانند در اتخاذ تدابیر شایسته برای کم اثر نمودن آثار تحریم‌ها و بهبود زندگی مردم قدم‌های موثری بردارند.

مهندس روشنک گریزی هم به نام گذاری امسال به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری داشت و افزود: حمایت از تولید، حمایت از صنایع کوچک و متوسط، کارگاه‌های تولیدی و بخش کشاورزی برای تامین نیاز داخل و صادرات است نه حمایت از کارخانه‌های خودروسازی وخصولتی که بیشترین یارانه و تسهیلات کم بهره را دریافت و کم اثرترین خروجی‌ها را برای اقتصاد جامعه دارند!

وی خاطر نشان ساخت: برای مدیر بخش خصوصی در این شرایط سخت اقتصادی باید فرش قرمز پهن کرد چرا که مشکل اصلی اقتصاد کشور ما به حوزه مدیریت و ضعف زیر ساخت‌ها بر می‌گردد و بخش خصوصی متکی به خود نشان داده است، در شرایط بحرانی به جای انفعال در تصمیم‌گیری، تدابیر شایسته‌تری می‌گیرد.

روشنک با ذکر مثال گفت: فرض کنید تحریم‌های ایران به طور یکجا برداشته شود، بعد فکر می‌کنید همه چی در اقتصاد کشور ما سامان و درست می‌شود؟!

عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی، پدیده مسئولین سفارشی، نادان و خدایی ناکرده رانتی را یک مصیبت و بلا در اقتصاد کشورمان دانست و بر لزوم استفاده از مدیران متخصص و متعهد بویژه باتجربه تاکید کرد.

مهندس محمدحسین روشنک فردای ایران اسلامی را روشن و همچنان مقتدر دانست و اظهار امیدواری کرد: با رهبری‌های داعیانه مقام معظم رهبری و سربازان ایشان در عرصه اقتصادی که قطعا فعالان بخش خصوصی بخش مهمی از آن هستند، کشور ما از این آزمون بزرگ الهی سربلند بیرون خواهد آمد و تحریم به عنوان یک فرصت برای خودسازی و تقویت اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد.

محمدحسین روشنک رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی مطرح کرد؛ جمهوری اسلامی ایران قدرت اقتصادی بالا و توان مقاومت ویژه‌ای دارد/ مدیریت منطقی جایگزین تصمیمات انفعالی گردد.

رئیس جمهور آمریکا دچار نوعی استیصال در برابر اراده مردم ایران شده است و تغییرات پی در پی مواضع سران آمریکا و کاهش و حذف پیش شرط‌های مذاکره و التماس امروز آن‌ها برای گفتگو با هیچ گونه پیش شرط فقط برای مصرف داخلی کشورشان و رقابت‌های حزبی آمریکایی‌ها به شمار می‌رود

 

http://karafarinkh.ir/?p=3221

https://sobhmashhad.ir/1398/04/27/22133/

 

 

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}