logoooo

کارآفرینان در راس مثلث اقتصادی

در دورهمی کارآفرینان نمونه و صادرکنندگان نمونه استان با استاندار خراسان رضوی، مهم‌ترین چالش‌های کارآفرینی و صادراتی استان مطرح و از همراهی مدیران موثر در صادرات استان قدردانی شد.

به گزارش صبح امروز محمدحسین روشنک ، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی در این نشست که در هتل پارس مشهد برگزار شد، با خیرمقدم به استاندار و مسئولان بخش دولتی و خصوصی و تبریک دهه فجر، گفت: محبوب‌ترین انسان در بین مسلمانان و غیر مسلمانان و همه کسانی که ضد آمریکا هستند و می‌دانند که آمریکا چه بلایی برسر جهان آورده است، سردار سلیمانی است؛ کسی که در دوران حیات خود با عظمت ایران را سربلند نگه داشته و گام دوم انقلاب اسلامی را هم با برکت خون و عظمت‌شان بیمه کرده‌است.

 

محمدحسین روشنک خطاب به استاندار خراسان رضوی گفت: امروز جنگ ما، اقتصادی است و ما باید در این جنگ هم پیروز شویم، صادرکننده‌ها و کارآفرینان با حضور در این جلسه، می‌خواهند به حضرتعالی به عنوان کسی که دغدغه همیشگی اقتصاد و حفظ امنیت کشور و نظام را دارد، اعلام کنند که ما در جهت رسیدن به اقتصاد مقاومت مردمی که از تفکرات و ایده‌های شما است و همچنین در جهت تحقق مثلث توسعه فرهنگی اقتصادی شما را همراهی می‌کنیم. ما از خدمات حوزه دولتی بخش اقتصاد، زحمات شما و آقایان رسولیان، مس فروش، سنجری و سایر حاضرین در جلسه، تشکر و قدردانی می‌کنیم. در این جلسه قرار است علاوه بر تشکر و قدردانی، مشکلات هم مطرح شود تا بتوان راه‌ حلی برای آن‌ها پیدا کرد و بهتر از قبل خدمت‌رسانی شود.

 

صادرکنندگان و کارآفرینان

 

در ادامه مراسم صادرکنندگان و کارآفرینان معرفی شدند، که محمدصادق مروارید، مدیر عامل شرکت نان قدس رضوی و عضو هیئت مدیره شرکت‌های صنایع غذایی آستان قدس رضوی، علیرضا دربان ثانی، سرمایه‌گذار و مدیرعامل مجموعه‌های کالاکودک، بیبی لند، نگار توس، سیدحمید حسینی مقدم، شرکت خیام الکتریک، علیرضا یکتا، برند تاپیس، میرمعزی، مدیر واحد خراسان شرکت سیمرغ، سید رضا حسینی، مدیرعامل شرکت صنایع قهوه پارت سازان، مولتی کافه، امین تابعی، عضو هیئت مدیره و قائم مقام شرکت صنایع غذایی گرینه، محمد علیزاده، مدیرعامل شرکت سرزمین موج‌های آبی، حسین محمدیان، مدیر عامل گروه کارخانجات سیم و کابل افلاک الکتریک خراسان، حسن جلالی، مدیر مجموعه‌‌های ایران شرق نیشابور کلور و پگاه، نژاد حسین، مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور پاژ پیشگامان، کسری غفوری، مدیر عامل فولاد خراسان، محمد سلیم قناویزیان، رئیس شرکت پیله‌وران آریا، عضو هیئت مدیره شرکت خوش فرم آریا، پارسیان‌مهر، مدیرعامل شرکت پگاه خراسان، مرید رحیمی، مدیر عامل شرکت زرین پلاستیک پارسارگاد خراسان رضوی، فیض محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت حمل و نقل بین الملی ستاره یاران زمین، علی عابدی، مدیرعامل شرکت کیسه ستاره طاها، شرکت ارمغان ستاره صدراريا، اسماعیل آذری، مدیر عامل شرکت تعاونی مرز نشینان سفیر سرخس، اسحاق‌آبادی، عضو هیئت مدیره شرکت صنایع پخت مشهد، سید عمید میرعاقل، مدیرعامل شرکت تعاون پلیمر مشهد، میثم آونگی، مدیر عامل شرکت پردیسان سیر خاوران، جواد نیشابوری، مدیر عامل شرکت ابوکف توس، تولید کننده مواد شوینده با برند شکوه، مهدی پیروزه پور، مدیرعامل گروه صنایع غذایی عدالت نوین سانلی، دو برند عدالت و مرسانا از زمینه اجیل، خشکبار، حبوبات، ادویه جات و زعفران، محسن شریعتی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شیفته ارا شرق، جلیل نوری، مدیرعامل شرکت بازرگانی سرحد نور، عضو هیئت مدیره شرکت پارشوهای توس، اژدری، مدیرعامل خمیر مایه رضوی، مدیر عامل گروه تولیدی کالای خواب حیدر، حسین علایی، مدیر عامل شرکت پروتل، محمد مهدی ابراهیمی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سیمان شرق، کشاورز، نماینده مجتمع سیمان غرب اسیا، علیرضا تیموری، مدیرعامل شرکت پیشگامان پلاستیک خراسان، هادی نبی زاده، مدیر شرکت کف ساز شرق، علی حکیمیان، رئیس هیئت مدیره کارخانه‌جات مبل دقت، سید احسان مصطفوی، زعفران مصطفوی، حسین پور، عامل، مدیر شرکت راژمان، ایمانی، مسئول گروه کارخانجات چینی مقصود، حمیدرضا خاکی، مدیرعامل شرکت کاروان تندیس توس.

 

مشکلات کارآفرینان و صادرکنندگان

 

در ادامه جلسه مرید رحیمی مدیرعامل شرکت زرین پلاستیک پارسارگاد خراسان رضوی، گفت: مشکل ما این است که سازمان صمت به ما ۸هزار و ۵۰۰تن ظرفیت سالانه داده‌ است در حالی که ۳هزارتن در سال به ما سهمیه مواد اولیه می‌رسد، تهیه این اختلاف از لحاظ قوانین داخلی، تخلف محسوب می‌شود و ما نمی‌دانیم که چه کاری باید انجام دهیم؛ حتی اگر بتوانیم مواد اولیه را تهیه کنیم، ارائه فاکتور رسمی امکان‌پذیر نیست و این ۳هزار تن برای ظرفیت تولید ۱۵ روز در ماه کفاف می‌دهد.

 

هم چنین محمد مهدی ابراهیمی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سیمان شرق، گفت: صادرات دارای یک زنجیره است که بعد از تولید ادامه پیدا می‌کند و شامل مواردی مثل حمل‌ونقل، گمرک و بازاریابی نیز می‌شود. مهم‌ترین نکته در بحث صادرات، جلب رضایت مشتری از لحاظ کیفیت محصول و نحوه ارائه خدمات است. مشکل ما حمل‌ونقل است که جواب‌گوی میزان صادرات نیست، گمرک مرزها هم دارای امکانات کافی نیستند. به نظر من برای کسانی که در مرزها مشغول به کار هستند باید امکانات ویژه‌ای در نظر گرفت تا با رغبت بیشتری به کار خود ادامه دهند.

 

در ادامه علیرضا دربان ثانی سرمایه‌گذار و مدیرعامل مجموعه‌های کالاکودک، بیبی لند، نگار توس، خاطر نشان کرد: به نظر من باید برای صادرکنندگان امتیازاتی در نظر گرفته شود تا این خود انگیزه‌ای برای سایر تولیدکنندگان باشد.

 

هم چنین فیض محمدی رئیس هیئت مدیره شرکت حمل و نقل بین‌المللی ستاره یاران زمین، اظهار کرد: خراسان از ۲۵ سال گذشته به عنوان قطب ترانزیت کشور شناخته شده ولی متاسفانه در یک دو سال اخیر در رابطه با موضوع حمل و نقل بین المللی نسبت به رقبا عقب‌تر قرار گرفته است و بخش مهمی از کامیون‌ها و رانندگان حمل و نقل بین المللی استان دارند در حال خروج از این بخش هستند که این خود یک آسیب جدی بخش حمل و نقل بین‌المللی است. مشکل اصلی حمل‌ونقل، فرسودگی ناوگان و نرخ دوبرابری نسبت به کشورهای منطقه است.

 

۲هزار مصوبه اجراشده

 

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی، ضمن تشکر از محمدحسین روشنک رئیس کانون کارآفرینان و اتحادیه صادرکنندگان و همکاران به دلیل برگزاری این جلسه، گفت: مثلث توسعه اقتصادی که ره‌آورد مهندس رزم حسینی استاندار خراسان رضوی و مبتنی بر رفع مسائل و مشکلات و ایجاد همدلی بوده و به جهت استفاده از این برنامه، مشکلاتی به نسبت قبل، کمتر شده است. ما در این مدت ۲۱۴۶ مصوبه داشته‌ایم که از این تعداد ۲هزار مورد اجرا شده و بقیه در حال اجراست.

 

محمدرضا مس‌فروش افزود: در حال حاضر شرایط فراهم شده همچون اسب‌زین شده‌ای است که ما باید بتوانیم به درستی از آن سواری بگیریم و ما به عنوان بخش دولتی و عزیزان حاضر به عنوان بخش خصوص بتوانند به کم آن از مشکلات عبور کنند.

 

وی ادامه داد: ستاد تدابیر اقتصادی که در استان تشکیل شده، می‌تواند کمک بزرگی به سهولت فرایندها کند. در ذیل ستاد تدابیر دو گروه کاری تشکیل شده که مصوبات آن‌ها همانند مصوبات ستاد تدابیر، قوت اجرایی دارد.

 

مس‌فروش تصریح کرد: ما اصرار داریم که تولیدکنندگان و صادرکنندگان از توانمندی‌های داخلی استفاده کنند ولی اگر تولیدکننده با دلیل مخالف این امر باشد از طریق ستاد تدابیر، مصوبه‌ای را برای آن در نظر می‌گیریم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی، تبیین کرد: بورس نقض غرض می‌کند، فعالیت اکنون آن با ماموریت و علت تشکیل آن در تعارض است. به نظر من هم تعهد ارزی غیرضروری است و فقط گره‌ای به گره‌های دیگر اضافه می‌کند.

 

پرداخت مطالبات کارگران

 

هم چنین مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن تقدیر از همه کارآفرینان در سطح استان، گفت: در سالی که ریزش نیروی انسانی، پیش‌بینی می‌شد و بحث صیانت نیروی کار در کنار برنامه‌های اشتغال، نگرانی و دغدغه ای را برای ما ایجاد کرده بود اما لازم می‌دانم با افتخار اعلام که شاهد کاهش ۱۳٫۵ درصدی مقرری‌گیران بیمه بیکاری در استان هستیم یعنی حدود ۳هزار نفر مقرری‌گیران بیمه بیکاری در سطح استان کاهش پیدا کرده و مجدد امکان و بستر برگشت به کار برای آن‌ها فراهم شده است.

 

محمد سنجری افزود: در بحث تعهد اشتغال ۷۸ هزار فرصت شغلی در ابتدای سال در کارگاه اشتغال، هدف گذاری شد و امروز و در لحظه ای که خدمت شما هستیم بیش از ۸۵ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است. همه توفیقات و رشد اقتصادی که در استان حاصل شد، نتیجه زحمات کارآفرینان و برنامه‌های خوبی که در قالب مثلث اقتصادی در استان اجرا شد، است.

 

وی خاطرنشان کرد: از تمام بنگاه‌های اقتصادی که حقوق معوقه دارند، خواهشمندم تدابیری بیندیشند که تا قبل از سال نو بخشی از معوقات را به کارگان پرداخت کنند چرا که بحث معیشت کارگران بسیار مهم است.

 

کارآفرینان افتخار کشور هستند

 

استاندار خراسان رضوی ضمن تبریک دهه فجر، گفت: امیدواریم در گام دوم تمام موانعی که عنوان شد از بین رود و توسعه در نظام اداری کشور به وجود آید.

 

رزم‌حسینی خطاب به صادرکنندگان افزود: شما افتخار کشور هستید، شما کسانی هستید که ریسک می‌کنید و از آبرو و سرمایه خود برای کشور افتخار و اشتغال ایجاد می‌کنید.

 

وی ابراز کرد: به کشورهای متفرق پیرامون که حدود ۸۵ کشور است، از خراسان صادرات داشته‌ایم البته ظرفیت صادراتی در این استان به اندازه ۵ میلیارد دلار است، علاوه براین خراسان قطب ترانزیتی کشور نیز می‌باشد.

 

رزم‌حسینی افزود: من در مدتی که خدمت‌گذار شما بودم جز هموار کردن مسیر کاری نکردم. ما همانند بقیه استانداران سراسر کشور، پول و ارزی نداشتیم اما به لطف امام رضا (ع) تاکنون توفیق حاصل شده است که مسیر، فضای کسب کار، ارکان حکومت و همه مسئولین را برای حمایت از صادرکنندگان و کارآفرینان و فعالان اقتصادی، پای کار بیاوریم.

در پایان مراسم روشنک، ضمن تقدیر از خدمات مدیران دولتی به کارآفرینان و صادرکنندگان در همه زمینه‌ها، تصریح کرد: مبنای این جلسه، گرامیداشت دهه مبارک فجر، یاد و خاطر فرمانده و سرباز وطن، سردارسلیمانی و تشکر از زحمات مدیرانی که در طی یک سال زحمت کشیدند، بود.

 

 

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}