logoooo

“قرارگاهی به نام مثلث توسعه اقتصادی”

محمدحسین روشنک رئیس  کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی

مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی قرارگاهی است که آقای رزم حسینی برای توسعه خراسان رضوی تشکیل داده است و تجربیات خود در کرمان را به استان آورده است. این قرارگاه، زیرمجموعه‌ فرماندهی «اقتصاد مقاومتی» شکل گرفته است و معین‌های اقتصاد مقاومتی به منزله گروهان‌ها و گردان‌هایی هستند که در زمان جنگ اقتصادی کنونی مشغول انجام عملیات‌ می‌شوند.

به واسطه این اجرای این طرح، برای اولین بار در خراسان رضوی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، آستان قدس، استانداری، و شهرداری و… در کنار بخش خصوصی قرار گرفته‌اند، به یکدیگر پیوند خورده و تلفیق شده‌اند. این اتفاق نمایان‌گر طراحی استراتژیک و هوشمندانه مثلث توسعه اقتصادی توسط استاندار است که توانسته در بخش‌های مختلف سیاسی، مذهبی و اقتصادی استان همگرایی ایجاد کند و برای اولین بار است که بخش خصوصی تایید این بخش‌ها را در فعالیت خود حس می‌کند.

اگر دولت ۴۰ درصد از اختیاراتش را در اختیار استاندار قرار دهد علاوه بر حل بسیاری از مشکلات کشور، بخش زیادی از کالاهای اساسی موردنیاز کشور از مرز شرقی وارد کشور می‌شود و به میزان قابل توجهی بر صادرات شرق کشور افزوده خواهد شد. به نظر من آقای رزم حسینی با ایجاد و اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی در پیش برد اهداف اقتصادی استان تاکنون موفق عمل کرده است.

در مصاحبه با روزنامه اعتماد خراسان رضوی – شهریور ۹۸

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}