logoooo

لزوم جداسازی کامل بخش بازرگانی از وزارت صمت

محمدحسین روشنک، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به فواید راه‌اندازی وزارت بازرگانی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار داشت: ایراد لایحه دولت این است که پیشنهاد راه‌اندازی وزارت بازرگانی را به گونه‌ای تنظیم کرده که بخش مراودات خارجی همچنان در وزارت صنعت، معدن و تجارت باقی می‌ماند.

این تصمیمات کم‌تجربگی است. اقدام صحیح این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور کامل از بخش بازرگانی جدا شود.

اصل راه‌اندازی وزارت بازرگانی به شکل مستقل و با همان سازمان و اختیارات قبلی موضوعی است که سال‌هاست بخش خصوصی آن را دنبال می‌کند، به عقیده من ادغام وزارت صنایع و معادن با وزارت بازرگانی موجب نابودی صنعت و معدن شد.

پس از آن ادغام، خواسته ما احیای وزارت بازرگانی بود. به عقیده من حتی باید بخش معدن را هم از بخش صنعت جدا کرد تا هر بخش بتواند به راحتی کار خود را پیش برد. اینکه همه این حوزه‌ها با یکدیگر ادغام شوند، مساله‌ساز خواهد شد. چرا امروز باید وزارت جهاد کشاورزی در کار کارخانه‌های تولید روغن خوراکی یا رب گوجه‌فرنگی دخالت کند؟

چنین مسائلی ناشی از این است که ما در برخی مسائل آزمون و خطا می‌کنیم که این سیاست اشتباهی است. لازم است وزارت بازرگانی احیا شود و هر آنچه که از اختیارات آن به وزارتخانه‌های صنایع و معادن و جهاد کشاورزی رفته، بازگردد.

17 اردیبهشت 1402

برای مشاهده متن کامل این خبر در وبسایت، به لینک زیر مراجعه کنید :

https://shrr.ir/000gHV

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}