logoooo

ضرورت انتظارات واقع بینانه از دولت یازدهم

در گفت‌وگو با روزنامه اتفاقیه مطرح شد : ضرورت انتظارات واقع بینانه از دولت یازدهم

برای بررسی عملکرد سه ساله دولت یازدهم گفت وگویی ترتیب دادیم با محمد حسین روشنک، فعال سیاسی اصولگرای استان خراسان رضوی که دارای سابقه در زمینه‌های مختلف اقتصادی است.

روشنک، با مثبت ارزیابی کردن مجموعه اقدامات دولت اعتدال و توسعه در حوز ه‌هایی از جمله درمان و بهداشت و ایجاد امنیت و آرامش در بین آحاد مردم، افزود: یکی از نقاط قوت این دولت، در حوزه وزارت خارجه اتفاق افتاده است که باید در یک سال باقی مانده نیز با همین رویکرد نگاه سعی در تعامل با کشورهای دیگر، فارغ از جوسازیها و بعضاً کارشکنی‌های داخلی ادامه پیدا کند.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه از ابتدای روی کار آمدن این دولت، با توجه به حجم ویرانیها و رفع آنها در حوزه اقتصاد بسیار گسترده‌ای که رخ داده بود در کوتاه مدت درمان آ نها، غیرممکن تصور میشد، تصریح کرد: در واقع باید در همان دوره‌ای که عده‌ای شعار سر میدادند که ” قطعنامه‌های بین المللی، کاغذ پاره‌ای بیش نیستند “، با استفاده از سرمایه‌های آن زمان و طبق فرامین مقام معظم رهبری، زیر بناهای اقتصادی را تقویت و نه تخریب میکردند. و امروز نباید توقعات را از دولت کنونی بسیار بالا برد و موفقیت‌های دولت را کمرنگ جلوه داد..

روشنک در خصوص انتقاداتش به عملکرد وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی باید برنامه مشخصی برای ایجاد تحرک در حوزه ساخت و ساز تدارک ببیند چرا که این صنعت موتور محرک بسیاری از بخشهای دیگر است و زمینه‌های اشتغالزایی در آن بسیار فراهم است. فعال اقتصادی استان همچنین اضافه کرد: وزارت صنعت،معدن و تجارت مقوله تجارت را رها کرد ه است و در بحث صادرات نیز مطالبات قطعی شده پرداخت نمیشود با این بهانه که این بدهیها متعلق به دولت قبلی است. بنده معتقدم اولویتهای دولت در یک سال آینده در زمینه‌های؛ پیگیری مطالبات در برجام، اصلاح شیو‌های مدیریتی در حوزه‌های مسکن و تجارت و ایجاد یک فضای تعادلی بین بانکها و واحدهای دولتی باید اقدامات جدی انجام دهد.

 

* برخی فعالیت‌های شاخص دولت یازدهم :‏

‏1-فروپاشی دیوار بی ‏اعتمادی جهانی علیه ایران. ‏
‏2- مذاکرات مقتدرانه وتوافقنامه تصویب اجرای ‏برجام وفرجام‏آن.‏
‏3-رفع سایه شوم جنگ ازسر کشورمان ولغوعزتمندانه تحریم‌ها.‏
‏4-‏بازگرداندن سرمایه‌های ‏بلوکه شده ایران در خارج از کشور .‏
‏5-جذب سرمایه ‏گذاری‌های خارجی و تعامل و ارتباطات بین بانکهای ‏خارجی و داخلی وگشایش ‏
Lc‏ و ‏صادرات و واردات کالاهای داخلی و خارجی بدون واسطه و…منتهی شده ‏است.‏
‏6-بهبود رشد اقتصادی(وبهبود نرخ رشد از 6.5-
به 5+ ‏) .‏
‏7- ثبات بازار و کاهش تورم از 46 درصد به 12 درصد.‏
‏8-بهبود فضای کسب و ‏کار(ازرتبه132 به 118) (رنکینگ جهانی). ‏
‏9-اجرای طرح نظام سلامت ایرانیان.‏
‏10- جلوگیری از غارت بیت المال و مسدود کردن راه ‏سوء استفاده‌های اقتصادی ‏کاسبان تحریم.‏
‏11- امنیت پایدارغیر قابل قیاس با کشورهای همجوار و… ‏
‏12- خودداری ازفیلترینگ شبکه‌های مجازی وکمک به آگاه سازی جامعه.‏
و…‏

* ضمن تشکر این بخشی از خدمات دولت تدبیر و امید بوده است بخش مهمتر ان نیز تلاش در جهت شفاف سازی بخش‌های مختلف مدیریتی کشور و ایجاد امید به اینده در جامعه بوده است در دولت دلاورانی چون ظریف حضور دارند که مورد اعتماد مردم و مقام معظم رهبری هستند.البته این دولت نیز در بخش مدیرت اقتصادی بویژه تولید و تجارت و مسکن و راه ضعف دارد که امید واریم در جهت اصلاح اقدام شود

#دیپلماسی #دستکاری_در_ساختارها #جوایز #بانک #تولید #مسکن #صادرات #امنیت #تحریم #واردات #سرمایه #رانت #رسانه #فرهنگسازی #دولت

 

http://etefaghyeh.ir/new.aspx?id=10197

روزنامه اتفاقیه 24/3/1395

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}