logoooo

اقتصاد مقاومتی

جهانگیری در جلسه شورای‌عالی صادرات غیرنفتی:

موانع صادرات را بر می‌داریم

 

جلسه شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی دیروز با حضور معاون اول رییس‌جمهوری و ۴ وزیر برگزار شد تا بار دیگر مهم‌ترین مولفه خروج از رکود غیرتورمی یعنی صادرات غیرنفتی آسیب شناسی شود و با رفع موانع پیش رو به جهشی مناسب دست یابد.

نظام بانکی اصلاح شود
محمدحسین روشنک، رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز معتقد است: باید صادرات غیرنفتی را به عنوان یک ماموریت، دفاع ملی و نیاز اقتصاد مقاومتی بدانیم و برای این مهم، ارزش قائل شویم. وی به صمت گفت: باید یک صادرکننده را به عنوان کسی که در زمینه تحقق هدف مهم کشور حرکت می‌کند ببینیم و فضای اقتصادی کشور را صادراتی کنیم. رییس اتحادیه‌های صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی با تاکید براینکه بانک‌ها باید از بنگاه داری فاصله بگیرند، اظهار کرد: تخصیص سهم واقعی از تسهیلات بانکی به صادرات و ملزم کردن بانک‌ها به رعایت آن از موارد مهمی است که باید به سرعت عملیاتی شود. آنچه مسلم است عزم جدی دولت یازدهم در رفع موانع صادراتی و افزایش حجم تجاری کشور با دنیا است به نحوی که محدودیت‌ها را نیز به حداقل رسانده است. به گفته کارشناسان، توسعه صادرات غیرنفتی نقش تعیین‌کننده‌ای در خروج کشور از شرایط رکود دارد. امید است با عزمی که در دولت یازدهم برای توسعه صادرات و به‌ویژه صادرات غیرنفتی وجود دارد به‌زودی شاهد رفع مشکلات و ایجاد تحرک جدی در صادرات غیرنفتی کشور باشیم.

#صادرات #تحریم #بانک #اقتصاد_مقاومتی #دیپلماسی #دولت

https://www.smtnews.ir/trade/6139-%D9%85%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B9-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%85.html

15/11/93 / گسترش صمت

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}