logoooo

اشتغال منوط به صنعت نیست

اشتغال منوط به صنعت نیست

روزنامه شهروند نوشت:

چه کسی باور می‌کند که در گوشه و کنار کشورمان شهرستان‌هایی هستند که نرخ بیکاری در آنها آن‌قدر پایین است که گاهی به صفر هم می‌رسد؟

کشت زعفران و بخش خصوصی ناجی خراسانی‌ها شد خراسان را اگر یکپارچه ببینیم، وسیع‌ترین ناحیه ایران را مورد بررسی قرار داده‌ایم. خراسان اما امروزه سه بخش دارد که حال این سه بخش با هم کاملا متفاوت است. نرخ بیکاری در شهرستان‌های خراسان ‌رضوی به‌طرز عجیبی پایین است و این درحالی است که نرخ بیکاری خراسان‌ شمالی، چنگی به دل نمی‌زند. علت پایین بودن بیکاری در شهرستان‌هایی مثل خلیل‌آباد، خوشاب و بجستان را از فعالان اقتصادی این استان جویا می‌شویم. محمد حسین روشنک، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان مشهد و عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران و خراسان رضوی است. این فعال اقتصادی می‌گوید: ٣سالی‌ می‌شود که تلاشی همه‌جانبه از سوی همه مسئولان برای کاهش نرخ بیکاری در شهرستان‌های این استان کلید خورده است؛ از استاندار گرفته تا فعالان بخش خصوصی و حتی خود مردم. در ابتدا سعی شد که هیچ شغلی از بین نرود و هیچ کارگری از کار بیکار نشود. بنگاه‌های اقتصادی ما امروزه مشکل سرمایه ندارند، خیلی وقت‌ها «مدیریت ناکارآمد» آنها را زمین زده‌ است. این بنگاه‌ها شناسایی و ساماندهی شد. کارآفرینان را در کانونی دور هم جمع و آنها را به شیوه‌های مختلف تشویق کردیم تا هرچه می‌توانند شغل ایجاد کنند. «اشتغال فقط منوط به صنعت نیست. کشاورزی گاهی می‌تواند چندین برابر بیشتر از صنعت در ناحیه‌ای از کشور اشتغالزایی کند. این موضوعی بود که در این سال‌ها، سرلوحه کار خود قرار دادیم.» شغل غالب خراسانی‌ها، کشت زعفران است. می‌کارند، می‌چینند و پاک می‌کنند؛ در این چرخه همه صاحب شغل می‌شوند.

 

#کشاورزی #زعفران #اشتغالزایی #کارافرینی #سرمایه #دولت #بیکاری

https://fararu.com/fa/news/326404/%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%86%D8%B1%D8%AE-%D8%A8%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%B5%D9%81%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

28/5/96 – فرارو

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}