logoooo

چالش‌های موجود در عرصه بازرگانی، ناشی از خلأ یک نگاه لجستیکی است.

چالش‌های موجود در عرصه بازرگانی، ناشی از خلأ یک نگاه لجستیکی است.

 

محمدحسین روشنک، رئیس کمیسیون تجارت اتاق مشهد در جلسه کمیسیون

این خلأ باعث شد تا ظرفیت شرق کشور در عرصه اقتصاد و تجارت، مورد غفلت قرار بگیرد.

شرق کشور، با چالش های تحریم مواجه نیست اما توان پتانسیل های آن نادیده گرفته می شود و صدای ما نیز به گوش مسئولان نمی رسد.

هر ساله به مناسبت 29 مهر ماه، مراسمی تقویمی #روز_صادرات برای بزرگداشت فعالان این عرصه برگزار می‌شد و نمادی از توجه به این عرصه مهم در کشور بود اما امسال، به رغم همراهی و تلاش های اتاق ایران، مراسم مذکور بدون اطلاع بخش خصوصی کنسل شد. فراموش نکنیم که بی توجهی به تجارت، نشاط را از این عرصه مهم می گیرد و انگیزه را از فعالان آن دریغ می نماید. باید بپرسیم که چرا در حال حاضر با وجود قرار داشتن در فصل صادرات، وجود مشتری برای کالای صادراتی ایران، فراهم بودن شرایط و حتی وجود واگن های خالی دولتی، صادرات انجام نمی‌گیرد. این مسائل باید مورد بررسی قرار بگیرند. مشکل اینجاست که بخش صادرات ما متولی ندارد.

نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایرانی در تاجیکستان و شهر دوشنبه فرصتی مغتنم برای تولیدکنندگان و تجاری ایرانی است. متولی برپایی این رویداد، شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد خواهد بود اما تلاش خواهیم کرد تا حداکثر همکاری برای برگزاری هر چه بهتر آن به عمل آید. این نمایشگاه در شرایط کنونی، می تواند نوید توسعه همکاری ها با تاجیکستان باشد.

 

البته در حوزه تجارت با تاجیکستان با مشکلات مختلفی مواجهیم که یکی از آنها، روابط بین دو کشور تاجیکستان و ترکمنستان است و این امر باعث شده تا مسیر صدور کالاهای صادراتی ایران دستخوش تغییراتی شود و بر حجم زمان و هزینه افزوده شود و مشکلاتی برای تجار ایرانی رقم بخورد.

نشاط اقتصادی مهمترین اثر جراح طرح مثلث توسعه اقتصادی_فرهنگی استان بود.

 

#تجارت #صادرات #کالا #واگن #نمایشگاه #تاجیکستان #ترکمنستان

 

سایت اتحادیه صادرکنندگان _ آبان ماه 1398

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}