logoooo

واگن

حجم قابل توجهی  کالا در گمرک استان دپو شده است؛ کمبود ٢٠٠واگن برای صادرات

١٥سالی از مطرح شدن مشکلات و کمبودهای مقطعی واگن‌های صادراتی استان می‌گذرد و در تمام این مدت و با اوج گرفتن کمبود واگن‌، مسئولان استانی پیگیری‌های لازم را برای تامین واگن داشتند اما با این وجود، صورت مسئله که همان تفاوت واگن‌های ما با آسیای میانه است همچنان پابرجاست و اذعان صاحب‌نظران حوزه صادرات ریلی که می‌گویند: با تدوام این مشکل ما نمی‌توانیم از واگن‌های خود استفاده کنیم و باید چشم به‌راه‌ واگن‌های وارداتی به کشور برای حمل کالای خود به آسیای میانه باشیم.
در همین ارتباط رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی در گفتگو با ما، بار دیگر به مشکل دیرینه کمبود واگن صادراتی برای صادرات ریلی در استان اشاره کرد و گفت:در هشت ماه گذشته و با پیگیری مسئولان استان مشکلی برای واگن صادراتی نداشتیم اما ٢٠روزی است که مشکل کمبود واگن صادراتی در استان دوباره قوت گرفته و حجم قابل توجهی از کالاهای صادراتی استان در راه‌آهن استان و انبارها روی دست صادرکنندگان مانده است.
محمد حسین روشنک در ادامه با اشاره به پیگیری‌های استانداری، راه‌آهن و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی برای رفع این مسئله عنوان کرد: ما در حدود ١٥٠تا٢٠٠واگن برای کالاهای صادراتی استان که بخش قابل توجهی از آن را سیمان به خود اختصاص می‌دهد، نیاز داریم که در این راستا و با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم مشکل کمبود در چند روز آتی برطرف شود.
احتمال لغو برخی از قراردادهای ما با طرف خارجی
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی در پاسخ به حجم وزنی و ریالی کالاهای دپو شده در انبارها و راه‌آهن استان، گفت: با توجه به تنوع کالاهای صادراتی نمی‌توانم رقم دقیقی از حجم و ارزش ریالی کالاها به شما ارائه دهم اما آنچه که باید به آن اذعان کرد این است که بخشی از قراردادهای صادرکنندگان ما با طرف‌های خارجی با مشکل مواجه شده است و اگر کالاها به موقع به دست آنان نرسید احتمال لغو شدن برخی از این قراردادها وجود دارد.
صادرات محور نیستیم
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی در ادامه به مشکلات صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: متاسفانه نه دولت فعلی و نه دولت‌های قبلی با وجود همه شعارهایی که می‌دهند، صادرات محور نبوده و نیستند.روشنک با اشاره به مصداق‌ها و چاله‌های پیش‌روی صادرکنندگان اظهار کرد: اگر ما صادرات محور هستیم چرا مشکل واگن از سوی وزارتخانه پیگیری نمی‌شود، چرا قیمت کامیون در ایران باید سه برابر قیمت کامیون در ترکیه و پاکستان باشد و ما باید از کامیون‌های کشورهای آسیانه میانه استفاده کنیم و در نهایت اینکه چرا سازمان امور مالیاتی ممیزی از صادرکنندگان استان برای بازرگانان توریستی که به ایران و استان ما می‌آیند و ما کالای مورد نیاز آنان را تامین می‌کنیم، دریافت می‌کند.

#صادرات #واگن #مالیات #میانه

 

http://www.shahraraonline.ir/shahrara/page,1394,3,9,3,04.html

9/4/94 / شهرآراء

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}