logoooo

چگونگی توسعه مراودات تجاری با آفریقا

در نشست کمیسیون تجارت اتاق مشهد بررسی شد

تازه ‌ترین نشست کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، به بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای توسعه مراودات تجاری با قاره سیاه گذشت.

در این نشست که با حضور مسئولانی از سازمان توسعه تجارت و نمایندگان ایران در کشورهای اوگاندا و تونس برگزار شد، فعالان اقتصادی خراسان رضوی از دغدغه‌های خود در حوزه تجارت با آفریقا گفتند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی محمدحسین روشنک، رئیس کمیسیون تجارت اتاق خراسان رضوی، در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور برای گسترش مبادلات تجاری با قاره آفریقا عنوان کرد: در حال حاضر زیر ساخت‌های لازم برای توسعه تجارت با این قاره بزرگ مهیاست و برنامه ریزی خواهیم کرد تا در قالب یک هیات تجاری، از ظرفیت‌های موجود در این قاره بازدید کنیم.

روشنک همچنین از برنامه ریزی سازمان توسعه تجارت برای کمک به برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی تجاری در دیگر کشورها گفت و اذعان داشت: ظاهرا قرار است از سال آینده 50 درصد هزینه‌های هیات‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌ها توسط سازمان توسعه تجارت تامین و پرداخت شود.

همچنین مقرر شده عوارضی برای واردات برخی کالاهای غیر نفتی توسط بخش خصوصی تعیین شود و این عوارض به بخش خصوصی (و نه شرکت‌های خصولتی) برای جبران تعهدات ارزی صادرکنندگان اختصاص یابد.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}