حمایت از شرکتهای دانشبنیان و تقویت آنها یک اصل جدی، مهم و با ارزش است اما بخش زیادی از بحثها درباره شرکتهای دانشبنیان شعار گونه بوده و متاسفانه شرکتهای واقعی دانشبنیان در لابهلای شرکتهایی که با سوءاستفاده از این عنوان به نوعی درصدد بهرهمندی از فضا و شرایط جامعه هستند، گم شدهاند.
چرا با وجود اعلام آمار بالایی از شرکتهای دانشبنیان در کشور، هنوز سهم ما در اقتصاد دانشبنیان زیر یک درصد باید باشد؟
اعتباردهی به شرکتهای دانشبنیان و الزاماتی که در این حوزه باید لحاظ شود، یکی از ارکان توسعه شرکتهای دانشبنیان است که میتواند سرمایهگذاران را برای سرمایهگذاری به سمت این حوزه، ترغیب کند و سوق دهد.
به هر میزان که به شرکتهای دانشبنیان واقعی اعتبار دهی صورت گیرد باز هم کم است و این اعتبارات باید شرایط طراحی، اختراع، تولید و تجاریسازی محصول دانشبنیان را فراهم کند؛ اما متاسفانه از این اعتبارات و بودجهها با عنوان دانشبنیان استفادههای ناصحیح میشود.