سومین همایش استانی برندینگ، با رویکرد رفتار مصرف کننده به همت تشکلهای بخش خصوصی با استقبال خوب علاقه مندان درمشهدبرگزار شد.
همایشی که با همکاری انجمن مدیران صنایع، اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان و دیگر تشکلهای اقتصادی استان خراسان رضوی تحت عنوان « برندینگ؛ با رویکرد رفتار مصرف کننده » و با حضور اساتید صاحب نام و چهرههای مطرح کشوری و استانی در روزهای 28 و 29 مرداد ماه امسال در سالن همایشهای مجتمع ساپکو مشهد برگزار و در پایان با معرفی برندهای برتر که حائز شرایط انتخاب شناخته شدهبودند، به کار خود پایان داد.
محمد حسین روشنک نیز در خصوص تولید بدون کارخانه مواردی عنوان کرد.
او تولید بدون کارخانه را به نفع صنعت دانست و گفت:تولید بدون کارخانه سرمایه تجارت را به حوزه تولید اختصاص میدهد؛ مواد اولیه و کارمزد تولید به کارخانه پرداخت میشود و محصول با یک برند تولید میشود.
رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه صاحبان برترین برندها در دنیا لزوما صاحب کارخانه نیستند، افزود: تخصص کارخانهداری با تخصص برندداری دو موضوع جدا هستند و کسی که تخصص تولید دارد لزوما دارای تخصص در حوزه برندینگ نیست و برعکس.
روشنک با بیان اینکه تولید و برندینگ قابلیت ادغام با یکدیگر را ندارند، خاطرنشان کرد: تولید بدون کارخانه، از راهاندازی صنایع تکراری و کارخانههای ناموفق در بازار جلوگیری میکند.
وی با تاکید بر اینکه عشق اولین شرط برای صاحب برند شدن است، اضافه کرد: برندینگ صنعتی دیربازده است؛ در کشور نتوانستهایم صاحب برند شویم زیرا در این خصوص به باور لازم که برند سرمایه است، نرسیدهایم.
رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی یادآور شد: سرمایهگذاری در برند مصرف نیست بلکه ایجاد صنعت است و تولیدی با قابلیت بهرهبرداری همیشگی است.