🗣رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی در دهمین همایش نشان تجاری گفت: برندها یک شخصیت حقوقی دارای ارزش مادی، معنوی، اجتماعی و فرهنگی هستند که ظرفیت وثیقه قرار گرفتن را دارند.
🔺محمد حسین روشنک افزود: این موضوع در توسعه برندها و ارزش گذاری آنها تاثیر خوبی دارد و بخشی از مشکلات صنایع را برطرف خواهد کرد.
🔺وی خاطر نشان کرد: استفاده از برند و بنگاههای موفق در دیگر صنایع موضوع حائز اهمیتی است که سبب رشد صنعت میشود، از این رو صدور پروانه تاسیس تولید بدون کارخانه باید مورد توجه قرار گیرد.
🔺روشنک رقابت را شاکله اصلی ارتقای کیفیت محصولات دانست و عنوان کرد: تا زمانی که رقابت وجود نداشته باشد، برندی شکل نخواهد گرفت و اگر برندی شکل نگیرد، کالای باکیفیت نیز نخواهیم داشت.
🔺وی گفت: محصولات ایرانی توان رقابت با نمونههای خارجی را دارند و اگر امکان صادرات برای آنها فراهم شود بدون شک با بسیاری از کشورهای منطقه قابلیت رقابت دارند.
🔺روشنک با بیان اینکه مدیریت صحیح برندها مهمترین معیار برای ماندگاری و پایداری آنهاست، اظهار داشت: مدیریت موثر با تکیه بر خلاقیت و نوآوری میتواند بر مشکلات و دغدغههای خارجی و داخی غلبه کند و با تغییر شرایط سخت، ماندگاری خویش را تضمین کند.
🔺ایشان در ادامه بیان کرد: موضوع تولید بدون کارخانه از جمله مباحثی است که در صنعت برندینگ محوریت دارد و در کشور ما به آن کم توجهی شده است. متأسفانه عمده سازمانهای دولتی تمرکز اصلی خود را بر افزایش صدور مجوز تأسیس واحدهای تولیدی میگذارند، در حالی که برند صرفا برای تولیدکننده نیست، بلکه برای تجارت است؛ برند زمانی برند میشود که در تجارت موفق بشود.
🔺این تفکر وجود دارد که برای تبدیل شدن به برند باید کارخانه و واحد تولیدی راه اندازی کنیم و همیشه افتخار دولت این است که تعداد زیادی پروانه تأسیس صادر کرده است، در حالی که باید به صورت تجاری سازی عمل کنیم؛ لذا مقصود از تولیدکننده بدون کارخانه همین است و لزوما نیازی نیست کارخانهای داشته باشیم، بلکه میتوان از طریق تجاری سازی در صنعت برندینگ کار کرد.
🔺وی در بخش دیگری از این همایش گفت: بعد انقلاب اسلامی، کالای کوپنی رونق گرفت و دیگر مردم برایشان مهم نبود چه محصولی مصرف میکنند. برند فقط یک کالا نیست، توانستیم برند را دارای ارزش اجتماعی، شخصی، خدمات عمومی و فرهنگی کنیم میتوانیم بگوییم صاحب برند شدیم.
🔺محمدحسین روشنک به تاثیر عرصه رقابت در برندسازی تاکید کرد و افزود: ما تا وقتی مرزهایمان را ببندیم و رقابت نداشته باشیم و تولیدات تحت نظارت یک شخص یا ارگان باشد، برند ساخته نمیشود.