محمدحسین روشنک، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد اظهار داشت: همیشه این نکته را گفتهام که تجارت یعنی مراودات بازرگانی بین کشورهای مختلف و رونق این امر نیز به وسیله نمایشگاههای بینالمللی صورت میگیرد.
فردی که در حوزه بازرگانی فعالیت دارد قطعا باید دهها نمایشگاه مختلف شرکت کند تا بتواند تجربه لازم را در این خصوص کسب کند.
تجارت مانند کارخانه نیست که فقط یک سرمایه گذاری انجام شود و تولید مدنظر توسط چند مختصص صورت گیرد، تجارت امر تجربی است که این تجربه با حضور در رویدادهای بینالمللی و هیاتهای تجاری به دست میآید.
افرادی که قصد مراوده با آسیای میانه را دارند باید حضور در رویدادی مانند نمایشگاه ترکمنستان را غنیمت شمارند.
شرکتها و برندهای استانی نیز استقبال بسیار خوبی ازرگانیز این رویدادها دارند. قطعا این کار بسیار مثبتی است و باید استمرار داشته باشد.
بی تردید کسی که قصد تبدیل شدن به بازرگان حرفهای را دارد، باید هزینههای نمایشگاهی را سرمایهگذاری بداند و صرفا به دید هزینه به آن نگاه نکند تا از این طریق بتواند با بازارهای خارجی ارتباط بگیرد.
گفتنی است چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با حضور حدود یکصد برند از 26 بهمن ماه سال جاری فعالیت خود را در شهر عشق آباد ترکمنستان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
25 بهمن 1401
برای مشاهده متن کامل این خبر در وبسایت، به لینک زیر مراجعه کنید :
expo.ir/news/نمایشگاه-ترکمنستان-فرصت-مغتنمی-برای-ح