پنجمین همایش نشان تجاری با رویکرد نقش برند در توسعه کسب و کار
برند نیازمند ارزشگذاری و قیمتگذاری است
به گزارش ایسنا، رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه برند نیازمند حمایت و مراقبت است، تصریح کرد: مساله قیمتگذاری و ارزشگذاری در برند، وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری است. چرا یک برند را ارزش گذاری نمیکنیم که بانک بتواند آن را به وثیقه بگیرد؟
محمد حسین روشنک اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی ما، نبود برونسپاری تولید یا همان تولید بدون کارخانه است. اکثر بنگاههای تولیدی کشور با ظرفیت کمی فعالیت میکنند که توان برند شدن را داشتند. امروز باید پرسید ما چه مقدار ثروت ما در شهرکهای صنعتی هزینه کردیم همین را میتوانستیم در قالب تولید بدون کارخانه تخصیص دهیم.
وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مشکلات عدم توسعه برند نبود قیمتگذاری و ارزشگذاری بر آن است، عنوان کرد: اتحادیه صادرکنندگان، اتاق بازرگانی خراسان، سازمان صنعت، معدن و تجارت بسیار زحمت کشیدهاند تا برند به این مرحله برسد. مساله قیمتگذاری و ارزشگذاری در برند، وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری است. چرا یک برند را ارزش گذاری نمیکنیم که بانک بتواند آن را به وثیقه بگیرد؟
روشنک با اشاره به اینکه برند نیازمند حمایت و مراقبت است، تصریح کرد: مسئول حمایت از برند مسئولان دولتی و مسئول مراقبت از آن، صاحب برند است. اینکه میگوییم برند به مراقبت نیاز دارد، به این دلیل است که هر برندی رقیب خواهد داشت و باید به همین جهت از آن مراقبت نمود.
رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با بیان اینکه برندسازی سرمایه است و باید قدر آن را دانست، خاطرنشان کرد: برندسازی نیازمند تلاش، زحمت و عشق است.
#برند #تولید-بدون-کارخانه#تشکلها #اتاق #بانک #سرمایه