رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی مطرح کرد؛
ادغام بین تجارت و تولید از طریق تولید بدون کارخانه
رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی گفت: ادغام بین تجارت و تولید از مسیر تولید بدون کارخانه محقق میشود.
محمدحسین روشنک در سومین همایش برندینگ با رویکرد رفتار مصرفکننده که در سالن همایشهای برج ساپکو برگزار شد، به عنوان اولین درخواستکننده پروانه برای تولید بدون کارخانه، اظهار کرد: تولید بدون کارخانه به نفع صنعت است.
وی ادامه داد: تولید بدون کارخانه سرمایه تجارت را به حوزه تولید اختصاص میدهد؛ مواد اولیه و کارمزد تولید به کارخانه پرداخت میشود و محصول با یک برند تولید میشود.
رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه صاحبان برترین برندها در دنیا لزوما صاحب کارخانه نیستند، افزود: تخصص کارخانهداری با تخصص برندداری دو موضوع جدا هستند و کسی که تخصص تولید دارد لزوما دارای تخصص در حوزه برندینگ نیست و برعکس.
روشنک با بیان اینکه تولید و برندینگ قابلیت ادغام با یکدیگر را ندارند، خاطرنشان کرد: تولید بدون کارخانه، از راهاندازی صنایع تکراری و کارخانههای ناموفق در بازار جلوگیری میکند.
وی با تاکید بر اینکه عشق اولین شرط برای صاحب برند شدن است، اضافه کرد: برندینگ صنعتی دیربازده است؛ در کشور نتوانستهایم صاحب برند شویم زیرا در این خصوص به باور لازم که برند سرمایه است، نرسیدهایم.
رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی یادآور شد: سرمایهگذاری در برند مصرف نیست بلکه ایجاد صنعت است و تولیدی با قابلیت بهرهبرداری همیشگی است.
جایی برای تعریف برندهای ایرانی وجود ندارد
روشنک برند را صنعتی بدون فیزیک دانست و افزود: دولت جمهوری اسلامی از روز نخست تشکیل تا امروز برند را نشناخته است و هیچکدام از مسوولان به معنای اصلی برند واقف نشدهاند و جایی برای تعریف برندهای ایرانی وجود ندارد.
وی ادامه داد: کشور برای برند ارزشی قائل نمیشود بنابراین برای حل این مشکل اساسی باید در دانشگاهها از طریق آموزش صحیح اقدام کرد و باور لازم را برای این صنعت دیربازده به وجود آورد.
رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه صاحبان برند برای صنعت خود دلسوز هستند، تصریح کرد: صاحب برند نیازی به دخالت دولت، بازرسی و محافظت ناظران از محصول را ندارند زیرا آنان با عشق وارد این کار شدهاند.
روشنک گفت: برای دریافت مجوز در خصوص تولید بدون کارخانه ابتدا باید بازار هدف محصول مشخصی باشد، نیاز بازار از طریق بررسی رفتار مصرفکننده شناسایی میشود و میتواند در نفوذ بین مصرفکنندگان گام موثری باشد.
#صادرات #تولید_بدون_کارخانه #برند #تولید #دیپلماسی #دولت #سیاست #ساختارها