logoooo

تولید بدون کارخانه

کاهش صادرات اصناف 

 ۱۲۰ هزار واحد صنفی در قالب ۱۰۶ اتحادیه در شهر مشهد وجود دارد به طوری که در هر واحد صنفی به طور متوسط ۳/۸ فرصت شغلی ایجاد شده و حدود ۵۰۰ هزار نفر به طور مستقیم در این واحدها مشغول به کار شدند.

به گفته کارشناسان، امسال صادرات حوزه اصناف در سطح کشور باکاهش روبه‌رو بوده است. البته کاهش صادرات درمشهد به دلیل بازارهای محلی، نسبت به کل کشور کمتر بوده است. مشکلاتی در حوزه اصناف وجود دارد که امیدواریم با لغو تحریم‌ها و سیاست‌هایی که دولت در نظر می‌گیرد، رفع شود. بنابراین باید به دنبال توسعه بازارهای هدف بود تا بتوان از این رکود اقتصادی خارج شد.

کاهش صادرات اصناف
رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی می‌گوید: فضای کسب و کار در کشور تا قبل از اجرای برجام شرایط مناسبی نبود چون اقتصاد یک زنجیره به هم پیوسته است و وقتی تولید و صادرات خوب نداشته باشیم فضای کسب و کار و اشتغال هم نداریم بنابراین هر کدام از این عوامل به هم وابسته هستند.
محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با صمت می‌افزاید: همچنین برای بررسی فضای کسب و کار نخست باید زیرساخت‌ها را برای این فضا آماده کنیم. باتوجه به پسا برجام، این عوامل در فضای کسب و کار بین اصناف، تولیدکنندگان، صادرکنندگان، واردکنندگان، کشاورزان، معدنکاران و فعالان صنعت ساختمان و صنعت گردشگری مکمل یکدیگر هستند به طوری که اگر در هر بخش تحرکی ایجاد شود این تحرک به تمام بخش‌های دیگر هم وارد می‌شود.
وی تصریح می‌کند: با چشم‌انداز مثبتی که در پسابرجام شاهد هستیم، اگر مجلس شورای اسلامی یک مجلس کارآمد اقتصادی در حوزه اقتصاد، توانمندی و قدرت لازم را داشته باشد، انتظار می‌رود در پسابرجام شرایط مناسب و خوبی داشته باشیم.
رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه نشان(برند) در حوزه اصناف بسیار باارزش است، بیان می‌کند: برند، کارخانه و بنگاه تولیدی غیرفیزیکی است که اگر کسی صاحب آن شود سال‌های سال می‌تواند بهره ببرد، در واقع نشان(برند) سرمایه، کالا، صنعت و خط تولیدی نامرئی است که اگر وجود داشته باشد صاحب آن نشان(برند) بالاترین سرمایه بنگاه تولیدی یا بنگاه درآمدزایی را در اختیار دارد. البته باید اشاره کرد که در این زمینه فرقی ندارد این نشان(برند)، نشان(برند) داخلی اصناف باشد یا نشان(برند) بین‌المللی که از طریق صادرات کالا وارد کشور شده است. روشنک اظهار می‌کند: امسال صادرات حوزه اصناف در سطح کشور با کاهش روبه‌رو بوده است. البته کاهش صادرات درمشهد به دلیل بازارهای محلی، نسبت به کل کشور کمتر بوده است. دلیل کاهش صادرات را مستقیم نمی‌توان به تحریم‌ها ربط داد چون بنگاه‌های تولیدی (کشاورزی، معدنی، صنعتی) تحت‌تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته‌اند و قیمت تمام‌شده کالاهایی که تولید شده بالاتر از سطح قیمت تمام‌شده کالاها در دنیاست، درنتیجه وقتی نتوانیم جای خود را در بازارها حفظ کنیم، رقیب‌ها جایگزین ما می‌شوند. به گفته رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی، نخستین اقدامی که در پساتحریم باید اجرا شود، تشکیل کارگروهی در وزارت صنعت، معدن و تجارت است، دراین زمینه باید جزییات قیمت تمام شده کالاهای صادراتی را در کارگروه بررسی کنند که تا حد ممکن قیمت تمام شده را پایین بیاورند. همچنین با افزایش مشوق‌های صادراتی می‌توانیم در بازارهای جهانی با رقبای خارجی رقابت کنیم.

 

#صادرات #برند #تولید_بدون_کارخانه #تولید #برجام #کسب_و_کار #اصناف #قیمت_تمام_شده

https://www.smtnews.ir/trade/domestic-trade/17389-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D9%84%D8%B2%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DB%B5%DB%B0%DB%B0%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%86%D9%81%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D9%81%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF.html

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}