logoooo

توسعه برندسازی با الگوگیری از مسیر برندهای موفق

در نخستین نشست کمیسیون «برند و تولید بدون کارخانه» اتاق بازرگانی مشهد تاکید شد؛

توسعه برندسازی در گرو فرهنگ‌سازی و الگوگیری مناسب از مسیر حرکت برندهای موفق است

محمد حسین روشنک، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی در این نشست با بیان اینکه اتاق در دوره دهم با افزایش تعداد کمیسیون‌های تخصصی خود و امکان عضویت فعالان اقتصادی و تشکلی در این کمیسیون‌ها به نوعی درهای خود را به روی تمامی اعضا و فعالان اقتصادی گشوده است، ابراز امیدواری کرد که در طی چهار سال پیش رو، شاهد ارتباط دوطرفه و هر چه بیشتر اتاق با فعالان اقتصادی و دانشگاهی باشیم.

اهمیت توجه به مفهوم برند و برندسازی و استفاده از ظرفیت تولید بدون کارخانه توسط برندهای معتبر ضروری است، توجه به مقوله برند به نوعی صیانت از حقوق مصرف کننده است؛ چراکه افزایش کیفیت کالا و عنایت به نیاز و خواسته مصرف کننده را به همراه دارد.

برند باید ثبت بین‌المللی شود تا توسعه آن به نفع اقتصاد کشور باشد، توصیه من به شرکت‌ها این است که برندهای خود را ثبت جهانی کنند؛ چراکه برند یک موضوع داخلی نیست.

اولین بار که این موضوع را در ایران مطرح کردم، برخی صنعتگران با آن مقابله نمودند. با این حال پس از مدتی طولانی توانستیم این موضوع را به افراد بقبولانیم که تولید بدون کارخانه لازمه توسعه صنعتی در کشور است و امیدوارم روزی تولید بدون کارخانه و برند به بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور تبدیل شوند.

روشنک در بخش دیگری از سخنانش، بر ضرورت برگزاری همایشی به منظور تبیین موضوع تولید بدون کارخانه برای مدیران کارخانجات و صنایع در اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد.

12 مرداد 1402

 

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}