logoooo

اقتصاد مقاومتی

#پیام

صنعتگرانی که زیر چرخ نماد صنعت یعنی خودرو سبک و سنگین خُرد شده اند

* بنام خدا سوژه ای دیگر برای اقای صادقی عزیز

این ایام سال روز صنعتگران عزیز در بنگاه‌های کوچک و متوسط است همان صنعتگرانی که زیر چرخ نماد صنعت یعنی خودرو سبک و سنگین خُرد شده اند.امروزه در دنیا حمل و نقل یکی از کلیدهای کلیدی توسعه است که اگر خوب عمل نکند همه بنگاه‌ها را تحت تاثیر منفی قرار میدهد منظور از حمل و نقل فقط کامیون و قطار و هواپیما نیست بلکه همین خودروهای دستپخت ایران خودرو و سایپا نیز از آن جمله و اصل حمل و نقل است.اکنون در یک مقایسه ببینیم شرایط خودرو در ایران چگونه است ، قیمت خودرو کوچک و بزرگ در ایران حداقل (دو و نیم ) برابر همان نوع خودرو در جهان است.بنظر شما ایا این کلید نیز مانند همان کلید بقول رفقا”حسن اقا کلید” که موفق نشد قفل‌های زنگار زده در دولت‌های قطعنامه پاره کن را باز کند نیست، مگر مردم و صاحبان بنگاه‌های کوچک و متوسط در بخشهای مختلف اقتصادی در ایران که مصرف کننده این خودروها هستند (دو و نیم) برابر مردم دیگر کشورها درامد دارند که میبایست برای حمل و نقل یعنی همان شاه کلید ابزار کار فعایت‌های خود( دو و نیم ) برابر پول بپردازند.ایا این باعث نمیشود نرخ کالا و خدمات در ایران نسبت به دنیا به (دو و نیم ) برابر افزایش یابد ؟ ایا نرخ زندگی مردم کم درامد ایران نسبت به مردم دنیا به بهانه حمایت از خودرو سازان افزایش پیدا نمی کند و ایا صادرات ناممکن نمیشود؟جناب صادقی عزیز قبول دارم این موارد نیز غیر مستقیم به انقلاب و رای مردم مربوط میشود، لیکن مستقیم به رای من و شما و دیگر فعالین اقتصادی بخصوص در تشکل‌های بخش خصوصی مربوط میشود.
چرا در تشکل‌های بخش خصوصی به اثر این کلید نابودی اقتصاد پرداخته نمیشود ؟

چرا تشکل‌های بخش خصوصی بجای اعتراض به این وضعیت و مطالبه از دولت برای اصلاح ان درمقابل عزیز دُردانه کردن صنعت خودرو که در چهار سال گذشته به گفته تلویزیون جمهوری اسلامی نزدیک به هشتاد درصد تسهیلات بانکی را به خود اختصاص داده همان تسهیلاتی که هیچگاه پس داده نشده و نخواهد شد سکوت میکنند ؟

چرابه مدیران اینگونه صنایع لوح تقدیر و نمونه اهدا و انان را بعنوان پدر و مادر فعالین اقتصادی معرفی میکنند؟

جناب صادقی ایا این شرایط به رای و انتخاب من و شما بعنوان فعال در تشکل‌ها بخش خصوصی مربوط نیست؟

اقتصاد ایران بخصوص کشاورزان و معدن کاران و صنعتگران کوچک و متوسط و شرکت‌های حمل و نقل چه گناهی کرده اند که میبایست برای خرید کامیون و یا خرید خدمت از کامیون بیش از دو برابر کشورهای همسایه پول پرداخت کنند؟

چرا به خودروساز و کامیون ساز و ابا جمعی انان پنچ هزار میلیارد و ده هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت میشود ولی به کشاورزان و معدنکاران و صنایع کوچک و شرکت‌های حمل و نقلی تسهیلاتی پرداخت نمیشود؟

ایا اینان بچه اندر اقتصاد کشور هستند و کامیون ساز و خودرو ساز بچه اصلی ؟ 

تشکل‌های بخش خصوصی را چه شده ؟

چرا به عوامل کلیدی افزایش قیمت تمام شده کالا و خدمات در ایران نمی پردازند که یکی از اصلی ترین کلیدهای آن حمل و نقل است؟

بخش خصوصی چه وحشتی از پرداختن به این دردهای اقتصاد کشور دارد؟ ایا وجود مدیران با نفوذ خودرو سازان و اباجمعی انان درتشکل‌های بخش خصوصی که در کسب رای انتخاب در تشکل‌ها مؤثر هستند میتواند توجهی برای سکوت بخش خصوصی باشد ؟

جناب صادقی امروز اگر قاچاق و فساد سازمان داده شده وجود دارد و اگر صادرات در حال از بین رفتن است به گرانی کالا و خدمات تولیدی در کشور مربوط میشود.

چرا بخش خصوصی بجای پرداختن به این عوامل به مسائل فرعی چون در خواست افزایش تعرفه که نرخ زندگی را برای مصرف کننده ایرانی افزایش میدهد می‌پردازند؟

جناب صادقی شما خوب میدانید همین مسائل حمل و نقل چه نقشی در نابودی کشاورزی و روستا و صنایع نساجی و کمپوت و کنسرو و…از یک طرف و گسترش حاشیه نشینی شهرها و بیکاری گسترده ازطرف دیگر دارد .

چرا حاضر نیستیم شفاف به مردم بگوییم دریافت تعرفه سنگین به بهانه حمایت از خودروسازان و هزینه زندگی را برای انها بشدت بالا میبرد؟

چرا باید بیش از سی سال هزینه اضافی بر زندگی مردم تحمیل شود و خودرو ساز کشور ما نتواند خود را به تولید رقابتی نزدیک کند؟ واقعا چرا باید قیمت یک تاکسی در ایران بیش دو برابر همان تاکسی در دبی را داشته باشد؟

مگر نه اینکه اقتصاد مقاومتی با حمایت از روستا وصنایع روستای و کوچک ومتوسط محقق میشود چرا از اینگونه فعالیت‌ها انچنانکه از خودرو و صنایع پتروشیمی حمایت میشود پشتیبانی نمیشود؟ چرا با کاهش نرخ حمل و نقل از واحدهای گردشگری و صنعت گردشگری حمایت نمیشود؟

قلم که حوصله نوشتن بیشتر را داخل هواپیما را نداشت، اثرگذاشت ذکر نام استاد صادقی در این یاداشت بهانه نوشتن بود وگرنه بخش زیادی از این مطالب حرف دل صادقی نیز هست قلم اضافه کرد در این موارد حرف بسیار است که باشد برای مجالی که نوشتن ممکن شود

#ساختارها #تعرفه #گردشگری #روستا #خودرو #پتروشیمی #قیمت_تمام_شده #تشکل‌ها

#حمل_و_نقل #قاچاق #رانت #شفافیت #اقتصاد_مقاومتی #بانک

گروه تلگرامی

27/4/95

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}