logoooo

اقتصاد مقاومتی

امروز در شورای رقابت صورت می‌گیرد / قیمت جدید خودرو امروز تعیین می‌شود

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه محصولات بی‌کیفیت تا ۳‌درصد جریمه و با کیفیت‌ها تا ۳‌درصد مجوز افزایش قیمت خواهند گرفت، گفت: قرار است در جلسه امروز اعضا درمورد دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو نظرات خود را بیان می‌کنند.

رضا شیوا با اشاره به اینکه دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در جلسه امروز شورای رقابت بررسی خواهد شد، اظهار کرد: اطلاعات لازم را درباره کیفیت محصولات شرکت‌های خودروسازی از شرکت بازرسی کیفیت دریافت کرده‌ایم و در این جلسه این موضوع را هم ارزیابی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه محصولات بی‌کیفیت تا 3‌درصد جریمه و با کیفیت‌ها تا 3‌درصد مجوز افزایش قیمت خواهند گرفت، افزود: قرار است در جلسه امروز، اعضا درباره دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو نظرات خود را بیان کنند. اگر تصمیم بر بازبینی دستور‌العمل باشد، این کار انجام می‌شود؛ درغیر این‌صورت براساس اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی و محاسبه هزینه‌های تولید در دستور‌العمل، قیمت‌های جدید اعلام می‌شود.

همچنین عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان‌‌رضوی با اشاره به حمایت‌های دولت از صنعت خودرو، گفت: پرداخت دویست‌میلیارد تومان تسهیلات فقط به خودروسازان خراسان و نپرداختن تسهیلات به صادرات و بنگاه‌های کوچک و متوسط و صنایع روستای و کشاورزی برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

محمد روشنک افزود: اگر به‌زودی شنیدید که پرداخت هزاران‌میلیارد تومان تسهیلات برای اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی، تصویب شده و دیدید که از پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط و صنایع روستایی و کشاورزی و مرغداران و دامداران خبری نیست و این وام‌ها را به برخی صنایع خاص مانند خودروسازان دادند، تعجب نکنید و بدانید تسهیلات اعلام‌شده بدون وثایق معتبر به همان بدهکاران معوق قبلی پرداخت شده تا بازپس‌داده نشود‌.

وی گفت: تازمانی‌که انقلاب اساسی در تشکل‌های بخش خصوصی که در‌حال‌حاضر خواسته و ناخواسته عملکرد خصولتی دارد، به‌نفع صاحبان بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط که به‌صورت شفاف فعالیت می‌کنند و در کاروکسب خود موفق هستند، ایجاد نشود و وزرا و دولتمردانی که خود یا خانواده‌هایشان از سهام‌داران بنگاه بزرگ بوده یا از بنگاه‌داران بزرگ مانند خودروسازان حمایت می‌کنند، حذف نشوند، اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود.

 #اقتصاد_مقاومتی #خودرو #بانک #صادرات #مرغ #خودرو6/2/95 – شهرآراء

http://www.shahraraonline.ir/shahrara/page,1395,2,6,4,04.html?req=page&y=1395&m=2&d=6&p=4&n=04

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}