logoooo

اقتصاد مقاومتی

نمره قبولی به تشکل‌های بخش خصوصی ، دیروز دفاع مقدس ، امروزجهاد اقتصادی

نمره قبولی تشکلهای بخش خصوصی خراسان در ردیفهای اول کشور قرار دارد

محمدحسین روشنک، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان استان، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی

نقش تشکلهای خصوصی در اقتصاد کشور بویژه خراسان رضوی این هفته مورد بررسی قرار گیرد ، اهمیت تشکلهای بخش خصوصی در تولید و تجارت آنچنان وسیع است که نوشتن مطلب در این زمینه نیاز به وسعت کاغذ و به اندازه ده‌ها جلد کتاب را طلب میکند لذا نمیتواند در یک شماره صفحه چهار گنجانده شود اما می‌شود به اندازه قطره‌ای از دریا اشاره کرد .

چرایی وجود تشکلها خود وسعتی نه درخور این یادداشت لذا این نیز باشد تا توانمند بگویند و بنویسند.

آنچه شاید بتوان اشاره‌ای کرد جایگاه و شرایط افراد دارای نقش در ایجاد و تداوم تشکل‌هاست قلم که منتظر نوشتن این بخش افکار بود نوشت:

اگر آنان که وقت خود را صرف تشکل گرایی می‌کنند با خلوص نیت باشند، در دنیا و آخرت پاداش عظیم خواهند داشت اما اگر ورودشان به تشکل برای نفع شخص و نگاه بخود باشد واقعاً به زیان تشکل و خود عمل خواهند کرد .

نگاه در تشکل باید برای رفع مشکل و منافع اعضا در چهارچوب اهداف اقتصادی کشور باشد که خود نیز به عنوان عضو تشکل از آن برخوردار می‌شود. این نگاه و هدف پاک و زیبا، توسعه محور و تشکل گرا ست.

اما اگر نگاه این باشد که برای رفع مشکل و منافع شخصی برای ورود به تشکل تلاش شود اگر چه ممکن است مشکل دیگران نیز رفع و منافعشان تأمین و به تشکل گرایی کمک شود اما این کجا و آن کجا ؟

نیت است که مهم است و برکت ایجاد می‌کند. حرف قلم درست بود اهداف افراد از حضور در مدیریت تشکلهای بخش خصوصی مهم است.

تجربه نشان داده اگر هیئت مدیره و مدیر تشکلی برای اهداف تشکلاتی وارد میدان شده باشند توفیق همراهشان بوده است هر جا که اینگونه نبود آن تشکل از موفقیت دور افتاده است ، ضمن اینکه شاغل بودن عملی افراد در حوزه ی تشکلی که در آن فعالیت می‌نمایند باعث میشود درک درستی از نیازهای آن فعالیت و اعضای تشکل داشته باشند ، مواردی وجود داشته و دارد که افراد در مجموعه مدیریت تشکلی قرار گرفته اند که خود فعالیتی در آن زمینه نداشته و ندارند اینگونه افراد نمی توانند آنگونه که میبایست به صنف و تشکل خود خدمت کنند ، افرادی باید در تشکلهای اقتصادی نقش بپذیرند که خود صاحب و یا سهامدار بنگاه اقتصادی فعال باشند .

مواردی بوده است که تغییر مدیریت افراد از بنگاههای اقتصادی اثر منفی بر تشکل مربوطه گذاشته است . خوشبختانه نمره قبولی تشکلهای بخش خصوصی استان نسبت به میانگین کشوری بسیار خوب بوده و می‌توان گفت در ردیفهای اول توفیق خدمت به ایجاد فضای مناسب کسب و کار قرار دارد .

 

#تشکل‌‌ها #اقتصاد_مقاومتی #کسب_و_کار #اشتغال

http://www.fara-khabar.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=1184:faalan-bakhsh-khosusi&catid=11:top-news

19/9/93 / فراخبر

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}