logoooo

نگاهی به هفتمین همایش تجاری (برند)

‍‍ 💠وزارت صمت با مفهوم تولید بدون کارخانه آشنایی ندارد

🔹نگاهی به هفتمین همایش تجاری (برند)

👤محمدحسین روشنک، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی، سخنران دیگر این همایش بود که به وضعیت برند در کشور اشاره کرد. براساس دیدگاه او «به دلیل سیستم اقتصاد کوپنی بعد از انقلاب، برند از کشور ما حذف شد و پس از پایان جنگ و اعمال سیاست‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این انگیزه دوباره در فعالان اقتصادی به وجود آمد».

او میزان پیشرفت برند در کشور را 25 و در استان 35 درصد دانست و به ایده تولید بدون کارخانه اشاره کرد که بسیاری آن را با برون‌سپاری تولید اشتباه می‌گیرند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی تصریح کرد: برون‌سپاری یعنی ساخت بخشی از کالای یک واحد تولیدی در واحدی دیگر اما تولید بدون کارخانه به این معناست که برندی در اختیار فعال اقتصادی باشد و براساس استاندارد مد نظر خود سفارش تولید به واحدهای تولیدی بدهد و با برند خود آن را عرضه کند؛ چنین کاری موجب کاهش هزینه‌های تولید و انتقال سرمایه‌های بخش تجارت به حوزه تولید می‌شود.

به عقیده روشنک وزارت صمت هنوز با مفهوم تولید بدون کارخانه آشنایی ندارد. او اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون تنها یک موافقت اصولی در خصوص تولید بدون کارخانه از سوی وزارت صمت صادر شده که متعلق به من بوده است.

#بازنشر

#دولت #ساختارها
#تولید_بدون_کارخانه #برند

برندینگ در گام هفتم | انجمن مدیران صنایع خراسان

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}